Tipografia REAL Prima pagina | Contact | Cos cumparaturi: 0 tipuri de formulare
Cautare 
Autentificare
Utilizator 
Parola 

 Ati uitat parola?
 Creeaza cont nou
 Solicit contactare

Produse Magazin Online

Cautari frecvente
...doar tipografiareal.ro

Sunteti aici: prima pagina | Intrebari frecvente

CE INSEAMNA PRINT DIGITAL?

  Printul digital este un procedeu de tiparire, alb-negru sau color, similar imprimantelor de birou, dar de o calitate mult mai buna, avand urmatoarele avantaje fata de tiparul ofset:

- permite tiparirea in tiraje mici (pornind de la 1 exemplar, cu oricate pagini)

- timpul de executare a lucrarii este mai scurt.

 

CARE ESTE DIFERENTA INTRE FORMULARE SI TIPIZATE ?

  Desi in acceptiunea larga cele doua expresii reprezinta cam acelasi lucru (hartie tiparita ce urmeaza a fi completata cu date), 

Tipografia REAL face urmatoarele distinctii:

a. Formularele financiar-contabile sunt personalizate cu datele dumneavoastra, in variantele:

- personalizare simpla: numai text (caractere standard), cu datele de identificare ale emitentului: denumire, adresa, CIF, Cod IBAN, banca, telefon, Fax. Tipografia REAL produce, pe baza unui patent in curs de omologare. singurele formulare cu personalizare simpla cu multiple elemente de siguranta.

- personalizare complexa: se pot tipari orice texte si imagini, in mai multe culori, fata si verso, rezultand un document sigur, deosebit de estetic si util.

b. Tipizatele comune (uzuale) sunt nepersonalizate, emitentul urmand sa-si completeze singur datele de identificare (procedeu ce consuma timp si genereaza nervi, pentru ca este o sursa de erori si neintelegeri)

 

CE INSEAMNA FORMULAR SECURIZAT ?

Formulare Tipografiei REAL incorporează un sistem de securizare complex, dezvoltat si aplicat sub marca „SIGUR REAL”, sistem ce include urmatoarele elemente de securizare:
• Guilloche:
 - Desen grafic special, care nu poate fi reprodus prin nici un sistem de copiere.
 - Acest element este tiparit cu o cerneala speciala, fluorescenta in spectrul UV.
 - Aceste guilloche sunt dispuse vizibil pentru a putea fi verificate usor.
• Microtext:
 - Tipar special, care nu poate fi reprodus prin copiere.
 - Nu este vizibil cu ochiul liber, este „ascuns” in alte elemente tiparite si are rolul de a identifica un formular original.
• Cod de identificare:
 - Element de securizare tip alfanumeric.
 - Este dispus vizibil, pentru identificarea imediata a autenticitatii formularului.
• Inseriere unică
 - Sistem de verificare in timp real a datelor de inseriere in momentul lansarii comenzii.
 - Prin această facilitate se evita întocmirea si depunerea de acte justificative suplimentare cerute de lege. 

 

CE INSEAMNA MAILING ?

Prin acest serviciu puteți trimite prin poștă materialele de promovare tipărite, direct către clienții dumneavoastra sau catre potențiali clienți. Cel mai adesea, prin mailing sunt expediate pliante, brosuri, cataloage, cupoane, felicitari ocazionale s.a., direct către persoanele sau firmele ce pot fi interesante de produsele si serviciile dumneavoastra. 

 

CE INSEAMNA BILLING?

Acest termen, împrumutat din engleză, se referă la emiterea și expedierea de facturi, documente, formulare, extrase etc, ce contin date/cifre referitoare la diverse operatiuni financiare.

 

CARE ESTE DIFERENTA INTRE PRINT PUBLICITAR SI TIPAR PUBLICITAR ?

Acesti termeni definesc acelasi lucru si se refera la produse ca: fluturasi, pliante, mape, brosuri, cataloage, reviste, foi cu antet, carti de vizita, etc.

 

CARE ESTE DIFERENTA INTRE PRINTSHOP SI PRINT-ON-DEMAND?

Reprezinta acelasi lucru, adica o firma care poate tipari operativ, la comanda, utilizand printul digital, o gama larga de lucrari, in tiraj mic.

 

CE INSEAMNA PRINT TRANZACTIONAL?

Printul tranzactional insumeaza formularele financiar-contabile, tipizatele si billing-ul, adica toate tipariturile utilizabile pentru tranzactii/operatiuni/evidente financiare.

 

CE INSEAMNA PRINT COMERCIAL?

Printul comercial insumeaza tipariturile comerciale si mailing-ul, adica toate acele tiparituri utilizate pentru promovarea firmei.

 

CARE ESTE DIFERENTA INTRE PREPRESS SI DTP?
Inseamna acelasi lucru: departamentul care pregateste/transpune fisierele cu imagini ce urmeaza a fi tiparite (comanda dumneavoastra), in forma in care vor fi tiparite (adecvate masinilor de tipar).

 

CE ESTE BUNUL DE TIPAR?

Bunul de tipar reprezinta acordul clientului asupra formei finale a machetei ce urmeaza a fi tiparite. Numai dupa obtinerea BUNULUI DE TIPAR, lucrarea poate fi tiparita.

 

CUM FAC PLATA PERSOANELE FIZICE IN COLABORAREA CU TIPOGRAFIA REAL?

Persoanele fizice pot plati comenzile facute la Tipografia REAL atat cu numerar cat si prin Ordin de Plata.

 

CUM POT LUA LEGATURA CU O PERSOANA DE DECIZIE DIN TIPOGRAFIA REAL?

 

Director Comercial

Pentru orice recomandare de imbunatatire a colaborarii intre Dumneavoastra si Tipografia REAL scrieti-ne la adresa de e-mail directorcomercial@tipografiareal.ro sau contactati-ne telefonic la numarul 021.411.70.21 sau prin fax la nr. 021.411.73.97.

 

Director Calitate

Pentru orice recomandare de imbunatatire a calitatii produselor si serviciilor Tipografiei REAL scrieti-ne la adresa de e-mail directorcalitate@tipografiareal.ro sau contactati-ne telefonic la numarul 021.411.70.21 sau prin fax la nr. 021.411.73.97.

 

Director Resurse Umane
Pentru orice recomandare de imbunatatire a comportamentului personalului Tipografiei REAL scrieti-ne la adresa resurse.umane@tipografiareal.ro sau contactati-ne telefonic la numarul 021.411.70.21 sau prin fax la nr. 021.411.73.97

 

CE PREVEDE LEGISLAȚIA ÎN DOMENIUL FORMULARELOR FINANCIAR-CONTABILE?

 

Ordinul  nr. 3512 din 27.11.2008 privind documentele financiar-contabile, aproba noile norme metodologice privind modalitatea de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile.

Ordinul nr. 2226/27.12.2006 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile de catre persoanele prevazute la Art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991 republicata, publicat în Monitorul Oficial nr. 1056/30.12.2006, prevede: Începând cu data de 1 ianuarie 2007 persoanele impozabile vor emite facturi în temeiul art. 155 din Codul fiscal . Factura este documentul justificativ pentru deducerea TVA si nu factura fiscala, care mai poate fi utilizata pâna la epuizarea stocului, dar nu este suficienta pentru deducerea TVA. Potrivit Art. 155 alin. 5 din Codul Fiscal, factura cuprinde în mod obligatoriu urmatoarele informatii:

- numarul de ordine, în baza uneia sau mai multor serii, care identifica factura în mod unic;
- data emiterii facturii;
- denumirea/numele, adresa si codul de înregistrare în scopuri de TVA, dupa caz, ale persoanei impozabile care emite factura;
- denumirea/numele, adresa si codul de înregistrare în scopuri de TVA, ale reprezentantului fiscal, în cazul în care furnizorul/prestatorul nu este stabilit în România si si-a desemnat un reprezentant fiscal, daca acesta din urma este persoana obligata la plata taxei;
- denumirea/numele, adresa si codul de înregistrare în scopuri de TVA ale cumparatorului de bunuri sau servicii, dupa caz;
numele si adresa cumparatorului, precum si codul de înregistrare în scopuri de TVA, în cazul în care cumparatorul este înregistrat în România, precum si adresa exacta a locului în care au fost transferate bunurile, în cazul livrarilor intracomunitare de bunuri;
- denumirea/numele, adresa si codul de înregistrare în scopuri de TVA ale reprezentantului fiscal, în cazul în care cealalta parte contractanta nu este stabilita în România si si-a desemnat un reprezentant fiscal în România, în cazul în care reprezentantul fiscal este persoana obligata la plata taxei;
- codul de înregistrare în scopuri de TVA furnizat de client prestatorului, pentru serviciile prevazute la art. 133 alin. (2) lit. c)- f), lit. h) pct. 2 si lit. i);
- codul de înregistrare în scopuri de TVA cu care se identifica cumparatorul în celalalt stat membru, în cazul operatiunii prevazute la art. 143 alin. (2) lit. a);
- codul de înregistrare în scopuri de TVA cu care furnizorul s-a identificat în alt stat membru si sub care a efectuat achizitia intracomunitara în România, precum si codul de înregistrare în scopuri de TVA, prevazut la art. 153 sau 1531, al cumparatorului, în cazul aplicarii art. 126 alin. (4) lit. b);
- denumirea si cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor prestate, precum si particularitatile prevazute la art. 1251 alin. (3) în definirea bunurilor, în cazul livrarii intracomunitare de mijloace de transport noi;
- data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile sau data încasarii unui avans, cu exceptia cazului în care factura este emisa înainte de data livrarii/prestarii sau încasarii avansului;
- baza de impozitare a bunurilor si serviciilor, pentru fiecare cota, scutire sau operatiune netaxabila, pretul unitar, exclusiv taxa, precum si rabaturile, remizele, risturnele si alte reduceri de pret;
- indicarea, în functie de cotele taxei, a taxei colectate si a sumei totale a taxei colectate, exprimate în lei, sau a urmatoarelor mentiuni:
- în cazul în care nu se datoreaza taxa, o mentiune referitoare la prevederile aplicabile din acest titlu sau din Directiva a 6-a, ori mentiunile "scutit cu drept de deducere", "scutit fara drept de deducere", "neimpozabila în România" sau, dupa caz, "neinclus în baza de impozitare";
- în cazul în care taxa se datoreaza de beneficiar în conditiile art. 150 alin. (1) lit. b)-d) si g) sau ale art. 160, o mentiune la prevederile prezentului titlu sau ale Directivei a 6-a ori mentiunea "taxare inversa";
- o referire la alte facturi sau documente emise anterior, atunci când se emit mai multe facturi sau documente pentru aceeasi operatiune;
- orice alta mentiune ceruta de acest titlu.
Potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990 cu modificarile si completarile ulterioare, societatile cu raspundere limitata trebuie sa înscrie pe factura si capitalul social, iar societatile pe actiuni - atât capitalul social subscris, cât si cel varsat Art. 74 din Legea 31/1990 cu modificarile si completarile ulterioare prevede:

În orice factura, oferta, comanda, tarif, prospect si alte documente întrebuintate în comert, emanând de la o societate, trebuie sa se mentioneze denumirea, forma juridica, sediul social, numarul din registrul comertului si codul unic de înregistrare. Sunt exceptate bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice, care vor cuprinde elementele prevazute de legislatia din domeniu.
Daca o societate pe actiuni opteaza pentru un sistem dualist de administrare, în conformitate cu prevederile art. 153, documentele prevazute la alin. (1) vor contine si mentiunea "societate administrata în sistem dualist".
În documentele prevazute la alin. (1), daca acestea provin de la o societate cu raspundere limitata, se va mentiona si capitalul social, iar daca ele provin de la o societate pe actiuni sau în comandita pe actiuni, se vor mentiona atât capitalul social subscris, cât si cel varsat.
În situatia în care documentele prevazute la alin. (1) sunt emise de o sucursala, acestea trebuie sa mentioneze si oficiul registrului comertului la care a fost înregistrata sucursala si numarul ei de înregistrare.
Daca societatea detine o pagina de internet proprie, informatiile prevazute la alin. (1) si (3) vor fi publicate si pe pagina de internet a societatii.
Potrivit prevederilor Art 155 par. (6), din Codul fiscal, semnarea si stampilarea facturilor nu sunt obligatorii. Este recomandabil, însa, ca atât facturile emise cât si cele primite, sa poarte semnatura si stampila emitentului, datele de identificare ale persoanei care efectueaza livrarea bunurilor (nume, prenume, seria actului de identitate, CNP), precum si numarul si data contractului în cazul prestarilor de servicii.

 

Ce este Formularul 200?

 

Formularul 200 sau Declaratia de Venit Global se completeaza si se depune de catre persoanele fizice din Romania care realizeaza venituri in bani si/sau natura din diverse activitati. Accesand link-ul http://www.mfinante.ro/download/pdf/sistemul_fiscal/200%20-%20instr.DVG.pdf puteti obtine toate informatiile referitoare la aceasta declaratie si puteti descarca formularul.

 

Ce este Formularul 230?

 

Formularul 230 sau cererea privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual se completeaza de contribuabilii care realizeaza venituri din salarii si care doresc ca o suma din impozitul anual sa fie destinata pentru sponsorizarea organizatiilor nonprofit. Pentru mai multe detalii si pentru a descarca accesati link-ul http://www.taxeimpozite.ro/UserFiles/articleFiles/cerere230_2007_04041903.pdf .



Glosar de Termeni Tipografici   Harta site   Intrebari frecvente   Termeni si conditii   Cariere   Contact